MDRAPFE a transmis Autoritatii de Audit pachetele de desemnare pentru inca trei programe operationale 2014-2020

Marti, 21 Martie 2017

În 20 martie 2017, Ministerul Dezvolt─ârii Regionale, Administra╚Ťiei Publice ╚Öi Fondurilor Europene (MDRAPFE) a transmis c─âtre Autoritatea de Audit (AA) pachetele pentru desemnarea sistemelor de management ╚Öi control aferente Programului Opera╚Ťional Asisten╚Ť─â Tehnic─â 2014-2020, Programului Opera╚Ťional Capacitate Administrativ─â ╚Öi Programului Opera╚Ťional Ini╚Ťiativa pentru IMM.

"Pentru a îndeplini angajamentele pe care ni le-am asumat prin Programul de guvernare în ceea ce prive╚Öte acreditarea autorit─â╚Ťilor implicate în gestionarea programelor opera╚Ťionale 2014-2020, am înaintat Autorit─â╚Ťii de Audit documentele necesare desemn─ârii pentru înc─â trei programe opera╚Ťionale. Constat cu bucurie c─â eforturile sus╚Ťinute ale întregii echipe au dat rezultate”, a afirmat doamna Rovana Plumb, ministru delegat pentru fonduri europene.

Pân─â la sfar╚Öitul lunii aprilie, MDRAPFE va finaliza ╚Öi va transmite AA pachetele de documente necesare acredit─ârii programelor opera╚Ťionale: Infrastructur─â Mare (POIM), Regional (POR), Capital Uman (POCU), Competitivitate (POC). Ulterior, Autoritatea de Audit va analiza documentele ╚Öi va derula câte o misiune de audit la nivelul fiec─ârui program. Aceste ac╚Ťiuni sunt necesare pentru emiterea opiniei „f─âr─â rezerve”, condi╚Ťie esen╚Ťial─â pentru acreditarea sistemelor de management ╚Öi control.

Acreditarea sistemului de gestionare a fondurilor este condi╚Ťia esen╚Ťial─â pentru a rambursa de la Comisia European─â cheltuielile din proiectele cu fonduri europene.

Pân─â la 31 decembrie 2016 au fost desemnate doar trei sisteme de gestiune ╚Öi control, respectiv Autoritatea de Management ╚Öi Autoritatea de Certificare pentru:

  • Programul IPA de Cooperare Transfrontalier─â România – Republica Serbia 2014-2020;
  • Programul de Cooperare Transfrontalier─â INTERREG V-A România – Bulgaria;
  • Programul Opera╚Ťional Ajutorarea Persoanelor Defavorizate.